Šviesios mintys padeda pabusti

Kaip keltis anksti ryte?

Yra dvi miego modelių mokyklos. Viena moko eiti miegoti ir keltis kiekvieną dieną tuo pačiu metu. Tai lyg gulimasis ir kėlimasis pagal žadintuvo signalą tuo pačiu laiku kiekvieną dieną. Šis būdas atrodo praktiškas gyvenant modernioje visuomenėje. Mums reikia numatyti savo dienotvarkę ir turėti adekvatų poilsį.

Antrosios mokyklos atstovai sako, kad turėtumėme įsiklausyti į kūno signalus ir eiti miegoti, kada jaučiamės pavargę, o keltis kada natūraliai prabundame. Taip priartėjama prie biologijos. Abi šios mokyklos neteisios, jei rūpinatės produktyvumu. Kodėl? O todėl kad: jei jūs miegate nustatytas valandas, kartais turite eiti miegoti, kai dar nesate pakankamai pavargę. Jei neužmiegate per penkias minutes kiekvieną naktį, jūs nepakankamai norite miego. Švaistote laiką gulėdami lovoje ir nemiegodami. Kita problema – jūsų nuomonė, kad kiekvieną naktį jums reikia to paties valandų skaičiaus miegui. Ji klaidinga, nes kiekvieną dieną miego poreikis keičiasi.

Jei jūs miegate tiek laiko kiek jums liepia kūnas, greičiausiai jūs miegate daugiau nei reikia – dažnu atveju daug daugiau, pavyzdžiui, per savaitę 10 – 15 val. daugiau. Dauguma žmonių taip daro – miega ilgiau nei  8 val. per parą, kas paprastai yra perdaug. Taip pat jūsų rytas bus mažiau prognozuojamas, jei keliatės skirtingu laiku, o kadangi mūsų natūralus biolaikrodis kartais išsiderina, miego laikas gali tapti neprognozuojamas.

Geriausia išeitis yra derinti šias dvi mokyklas. Tai daryti labai lengva, dauguma anksti besikeliančių taip daro net negalvodami, bet jiems vistiek reikėjo persilaužti. Sprendimas yra toks – eiti miegoti, kada esate pavargęs, ir keltis kiekvieną rytą tuo pačiu metu su žadintuvo pagalba (visą savaitę).

Galima eiti miegoti ir tuo atveju, jei stovėdami jaučiate mieguistumą. Pavyzdžiui, galima atlikti tokį testą – jei negalite perskaityti knygos puslapio ar dviejų be užsnūdimo, eikite miegoti. Tuomet jūs užmigsite per keletą minučių. Gulimosi laikas gali varijuoti 3 valandas. Skaitymas yra puikus užsiėmimas prieš užmiegant.

Kai ryte jus prižadina laikrodis, jį išjunkite ir per keletą sekundžių atsikelkite. Negalvokite apie jį. Kuo ilgiau kelsitės, tuo labiau norėsite vėl užmigti. Todėl nesileiskite savęs perkalbami, kaip naudinga būtų dar pamiegoti, kelkitės iškart suskambus žadintuvui. Nepasiduokite pagundai dar pamiegoti.

Kai keletą dienų laikysitės šio režimo, miegas įeis į natūralų ritmą. Jei vieną naktį per mažai miegosite, kitą vakarą automatiškai tapsite mieguistas anksčiau. O jei turėsite daug energijos ir nebūsite pavargęs, mažiau miegosite. Organizmas išmoks, kada „išsijungti“, nes žinos, kada konkrečiai ryte reikės keltis.
Kaip praktika rodo, vidutiniškai per naktį miegosite 90 min. trumpiau, tačiau jausitės gerai pailsėję. Miegosite beveik visą laiką būdamas lovoje.

Visi sergantys nemiga eina miegoti, kai jie dar nėra pavargę. Jei nesate pakankamai pavargęs, kad galėtumėte užmigti tik atsigulęs, atsikelkite ir kurį laiką dar neikite miegoti. Atsispirkite miegui kol kūnas išlaisvins hormonus, veikiančius jūsų sąmonę. Jei eisite miegoti, kada esate pavargęs, o kelsitės pastoviu laiku, išsigydysite nemigą. Vakare eidamas miegoti, kai pavargstate ir pirmą dieną anksti atsikėlę galite jaustis mieguistai, bet dirbkite visą dieną ir ateinantį vakarą norėsite miego anksčiau. Per keletą dienų organizmas pats nustatys miego režimą.

Taigi, jei norite prisiversti anksti keltis (arba bent kontroliuoti savo miego režimą), darykite taip: eikite miegoti, kai jaučiatės mieguistas ir kelkitės pastoviu metu.

Laurynas Pečkaitis pagal

www.stevepavlina.com

Parašykite komentarą