Šviesios mintys padeda pabusti

Kada žmogus yra turtingas?

Kada žmogus yra turtingas? Arba kas yra turtingas žmogus? Vilniaus Gaonas, vienas įžymiausių visų laikų
žydų mąstytojų, atsako taip: „Turtingas tas, kuris patenkintas tuo, ką turi“. Vadinasi,
turtingas yra tas, kuris „subalansuoja“ savo poreikius. Tam reikia gauti pakankamai
pinigų, kad galėtumei džiaugtis, tačiau ne mažiau svarbu ir valdytis, kad jaustum
saiką.

Kažkada jūs galvojote, jog druska yra būtina mitybai, ir dėjote jos visur, kur
reikia ir ne. Tuomet sužinojote, jog vartoti per daug druskos nesveika, ir pradėjote į
maistą jos berti mažiau. Įgijote naujų žinių ir pakeitėte elgseną.

Dar neseniai žmonės tikėjo, jog skiepai apsaugos nuo visų ligų. Tačiau, atliekant
tyrimus, paaiškėjo, jog skiepai turi organizmui žalingų medžiagų, sukeliančių alergiją
ir kitų susirgimų. Jeigu anksčiau norėjote, kad jūsų vaikas būtų paskiepytas nuo kuo
daugiau ligų, tai išgirdę apie naujausius duomenis skiepų galbūt vengsite.

Taip pat ir su pinigais. Jeigu iki šiol tikėjote, jog pinigai yra tik naudingas dalykas,
kurio būtina turėti kuo daugiau, tai tikiu, kad ateis tokia diena, jog mąstysime, kad
laimė yra daugiau GYVENTI, nei daugiau sukaupti. Pinigai yra viena svarbiausių
priežasčių, verčiančių nusižengti moralei. O nusižengdami moralei, visų pirma kenkiame
sau. Jeigu pinigai lemia neetiškus sprendimus, tai jie kenkia. Vos tik dėl pinigų
pradedame elgtis neetiškai, pinigai tampa žalingi. O neetiškai elgdamasis, net ir turtingas
žmogus tampa kenkėju, vėžine visuomenės organizmo ląstele. Dėl neetiškų sprendimų
visuomet nukenčia pats kenkėjas, bet dar skaudžiau – kiti žmonės.

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti ir kitaip, tačiau sąžinės balsas tam ir yra, kad pasakytų,
ar sprendimas yra naudingas, ar priešingai. Tapę priklausomi nuo pinigų netekome
valstybingumo ir vienybės jausmo. Neturėdami šio jausmo, neturime ir visavertės
visuomenės. Nuolat skundžiamės, kad lietuvis lietuviui – vilkas, kad nesame vieningi
ir neturime kuo didžiuotis. Įveikime šią priklausomybę ir pamatysime, jog visi dalykai,
kurie mums šiandien atrodo kaip didžiausi iššūkiai, aklavietės be sprendimų, susitvarkys
savaime. Šiandien galime pateikti šimtus pasiūlymų, ką reikėtų keisti ir tobulinti
valstybėje, bet garantuoju, kad dauguma jų sudužtų atsitrenkę į kitų žmonių godumą.
Reikia plačiau suprasti kontekstą. O kontekstas toks, kad mūsų gyvenimas
neišvengiamai susijęs su mūsų sąmoningumu. Žemos sąmonės visuomenei
tenka tik pasvajoti pasiekti aukštą gyvenimo lygį. Pavyzdžiui, jeigu norime gyventi
kaip švedai – turime pasiekti švedų sąmonės lygį. Atsisakydami kelti savo sąmoningumą,
tik pasmerksime save beviltiškoms pastangoms ką nors pakeisti ir pagerinti.

Mums reikia perkainoti savo vertybes ir nuspręsti, ko siekiame ir kur einame. Nes
priklausomybe serga beveik visa tauta. Jeigu mes ir toliau garbinsime pinigus ir visa,
kas su jais susiję, tai susitaikykime su tuo, jog visada klestės korupcija ir kiti nešvarūs
dalykai tiek valstybiniame, tiek privačiame sektoriuose.

Kiekvienas šias žinias pritaikykime sau. Juk ši knyga nesiūlo nesirūpinti pinigais
– ne, mes tvirtiname, kad atėjęs į darbą kaip kūrėjas, o ne kaip griovėjas, pastatysite
kur kas daugiau. Mes visą laiką kaip tik ir pabrėžiame, kad žmogus tampa laimingas
tik nuoširdžiai dirbdamas mėgstamą darbą. Ir tikrai niekur nesakėme, kad už tokį
darbą nereikia imti pinigų.

Pinigai turi mums tarnauti, o ne valdyti. Kaip tarnai, jie gali būti labai naudingi,
tačiau kaip valdovai – tikrai ne. Pinigai – tai energijos forma, kurią turime suvaldyti,
nukreipti reikiama linkme ir turtingas žmogus turi tai suprasti.
Pinigai turi kurti ką nors prasmingesnio, nei yra jie patys.
Tada viskas stoja į savo vietas. Svarbiausia – tikslas, kuriam naudosite pinigus. Jokiu
būdu nenaudokite jų kaip vaisto dvasinėms negalioms gydyti. Dirbkite, kurkite
pridėtinę vertę, uždirbkite, mėgaukitės patogiu gyvenimu, tačiau prisiminkite, jog
pinigai turi tarnauti moralei, o ne atvirkščiai. Antraip rizikuojate visiškai susipainioti
ir pasiklysti.

Š t a i k a s t u ome t n u t i n k a .
Įsivaizduokite save spėriai traukiantį
miško takeliu. Einate ir džiaugiatės, kad
prieisite sodybą, kurioje gausite šilto
maisto, pailsėsite ir sušilsite. Tačiau kas,
jeigu einate takeliu, kuris neveda į jokią
sodybą? Aišku, iš pradžių eisite guviai.
Po kiek laiko pajusite pirmuosius nerimo
ženklus. Dar vėliau veikiausiai paspartinsite
žingsnį – na, kurgi ta nelemta sodyba!

Kad ją kur, kad tik greičiau ten atsidurčiau! Pamažu išseksite, sulėtinsite žingsnį ir
eisite neramiai, dairydamasis į šalis ir ieškodamas kokių nors užuominų. Dabar jums
labiau rūpės ne kuo toliau nueiti, bet rasti kokių nors ženklų, padėsiančių suprasti,
kur šiuo metu esate.

Galiausiai, kai akys neras jokių orientyrų, kurie padėtų susigaudyti, kur šiuo
metu esate, jūs sustosite ir pulsite į nerimastingus apmąstymus. Gali būti, kad pasiduosite
baimei – kas dabar bus, ar nereikės likti čia miške per naktį, ar nesušalsiu, ar
neaptiks manęs vilkų gauja?

Taigi netikroms vertybėms tarnaujantį žmogų galima palyginti su pasiklydusiu
miške – nuolat neramus, įsibaiminęs, netikras dėl ateities, visur įžvelgiantis grėsmingus
pavojus. Natūralu, kad tokį nerimą būtina kuo nors gesinti – antraip netrukus
perdegsi. Štai ir pamatome, kaip pinigų stabui tarnaujantis nelaimėlis naudoja
pinigus visai ne taip, kaip iš pradžių buvo numatęs. Jis tikėjosi, kad pinigai jam atneš
vidinę ramybę, patogumą, tačiau dabar pinigai naudojami būtent tam, kad kaip nors
užglaistytų nuolatinį nepasitenkinimą.

Prasideda beprotiškos išlaidos, griaunančios pinigų garbintojo finansinius
pamatus – reikia prestižinio automobilio, milžiniško namo, prabangių atostogų ir
t. t., ir pan. Šios išlaidos nekuria ateities. Jos arba išrūksta pro kaminą, arba tampa
naujų išlaidų priežastimi. Na, juk jeigu turi per didelį namą, tai ir jo priežiūra brangiau
kainuos. Taip pat yra ir su automobiliu, jachta ar motociklu.

Aivaras Pranarauskas
Aurimas Guoga
Daugiau vertingų įžvalgų apie pinigus audio knygoje „Pinigai – mano talentas“
Daugiau straipsnių apie pinigus rasite čia.

Komentarai uždrausti.