Šviesios mintys padeda pabusti

Nugalėkime nuovargį – kaip padidinti savo vidinę energiją?

3 valanda dienos ir jūs jaučiatės vis dar arba jau mieguistas? Oficiali darbo diena greitai baigsis, bet tikroji – tęsis iki vakaro. Visgi išeitis yra – šiame straipsnyje jums bus pasiūlyti 6 nuovargio įveikimo būdai. Kai kurie iš jų suteiks greitą energijos antplūdį, likusios strategijos – ilgo poveikio „vaistai“ – reikalaus truputį kantrybės, tačiau laikui bėgant investuotas laikas atsipirks.

1 Strategija. Valgykite energijos suteikiantį maistą. Galbūt pagalvojote „saldumynai!“, bet staigus cukraus kiekio kraujyje padidėjimas savo efektą praras maždaug po valandos. Todėl jei norite staigiai padidinti ir išlaikyti energingumą, rinkitės sveiką užkandį su baltymais ir sudėtingaisiais angliavandeniais. Taip pataria Christine Gerbstadt, Amerikos dietologijos asociacijos atstovė, Drexel’io universiteto Filadelfijoje tyrėja. Baltymų ir sudėtingųjų angliavandenių kombinacija, kuri virškinama daug lėčiau nei paprastieji angliavandeniai, padidina gliukozės kiekį kraujyje ir palaiko jį pastovų. Tai ilgiau palaiko energingumą nei, pavyzdžiui, ledinukų valgymas. Sudėtingųjų angliavandenių gausu neskaldytų grūdų duonos produktuose, pavyzdžiui, galėtume pasimėgauti neskaldytų grūdų duonos paplotėliu su liesu sūriu arba riešutų sviestu.                    

2 Strategija. Valgykite daug angliavandenių, maistinių skaidulų turinčius pusryčius. Įprotis valgyti turtingus maistinėmis skaidulomis, angliavandeniais pusryčius suteiks tiek trumpalaikius, tiek ilgai besitęsiančius energijos antplūdžius. Pietų Kalifornijos universiteto tyrėja Jaimie Davis tai įrodo moksliniu tyrimu. Buvo palyginti du daug angliavandenių turintys produktai (vienas turtingas maistinių skaidulų, o kitame jų nedaug) su dvejais paprastais kaloringais pusryčiais. Patiekalas, turintis angliavandenių, skaidulų, užtikrino didžiausią darbingumo, budrumo lygį nuo pusryčių iki pat priešpiečių. Plačiau apie tyrimą galite pasiskaityti International Journal of Food Sciences and Nutrition. Energijos suteiks neskaldytų grūdų patiekalai ar daug skaidulų turintys javai (košė).

3 Strategija. Darykite pertraukas. Daryti kelias užduotis vienu metu atrodo neblogas būdas greitai atlikti visus darbus. Kitą vertus, trumpos pertraukos, kurių metu visiškai nieko neveikiame, padeda įveikti nuovargį, pasikrauti energijos, teigia Jon Gordon, konsultantas energijos klausimais. Jo teigimu, trumpa 5-10 min pertrauka iš karto pakelia energijos lygį, o atsipūsdami reguliariai galime pasiekti ilgai trunkantį energingumą. Luizianos valstybinio universiteto tyrėjai nustatė, kad darbuotojai, kurie padaro 4 bent 30 sekundžių trukmės pertraukėles per valandą bei 14 minučių trukmės pertrauką po kiekvienų dviejų pradirbtų valandų, dirbo daug efektyviau lyginant su nesiilsėjusiais.                 

4 Strategija. Judėkite. Staigų energijos antplūdį padės pasiekti 10 min trukmės pasivaikščiojimas. Tai veikia geriau nei cukraus „injekcija“. Robert Thayer, Kaifornijos valstybinio universiteto profesoriaus, atliktas tyrimas tai įrodo. Thayer lygino 18 žmonių patiriamus energijos antplūdžius suvalgius saldainį arba pasivaikščiojus dideliu tempu 10 minučių. Vaikščiojimas suteikė energijos 2 valandoms, o saldainio staiga sukelta energija po valandos išgaravo.

5 Strategija. Medituokite. Daugybė tyrimų parodė meditacijos galią įkvėpti mus energijos, bet nėra būtinybės sėdėti prie žvakių šviesos sukryžiavus kojas ar mokytis mantras. Anot Judith Orloff, Kalifornijos universiteto psichiatrijos profesorės, netgi mini meditacija duoda neblogą rezultatą. Jos teigimu, 3 minučių meditacija padės nusiraminti, nustoti skubėti. Mes galime pripildyti save energijos, kontroliuoti jos tėkmę. Orloff siūlo pradėti dieną pozityviai – su meditacija lovoje, vėliau dienos metu „pasikrauti“ atokiuose kampeliuose, pavyzdžiui, per darbo pertraukėles. Žinoma, meditacijos nauda, eiga nėra naujiena, tačiau visgi mes nesuprantame šio ginklo prieš nuovargį stiprybės ir paliekame jį mintyse, o ne imamės veiksmų.

6 Strategija. Atsikratykite energijos vampyrų. Jeigu norite išlikti energingi kuo ilgiau, venkite energijos vampyrų. Žinoma, nuo boso nusigręžti nėra lengva, bet visgi pasistengti verta. Negatyvūs asmenys gali pakenkti labiau, nei tiesiog sugadinti nuotaiką, teigia Orloff. Kai kurie iš jų gali kelti stresą, sukelti stresines reakcijas mūsų organizme. Stresas – vienas iš didžiausių energijos priešų. Jis „perdegina“ antinksčius, o to rezultatas – liekame be energijos. Jei nesate tikri, ar susitikote su energijos vampyru, paklauskite savęs, kaip jaučiatės su tuo asmeniu. Jei buvimas šalia žmogaus kelia jums įtampą, nemalonius jausmus ar netgi galvos skausmą – jūsų kūnas jums siunčia ženklą, kad senka jūsų energija.

Pagal http://www.webmd.com, vertė Rasa Venckutė

Įrašo “Nugalėkime nuovargį – kaip padidinti savo vidinę energiją?” komentarų : 1

  1. Jovita parašė:

    Man energijos užtaisas ryte – avižinė košė su chia sėklom ir cinamonu ir papildas Q10. Tikrai padeda!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Comment validation by @