
|
Rūpite mažiau – išleidžiate daugiau?
Žinoma tikrasis šūkis skamba atvirkščiai ”rūpite daugiau – išleidžiate mažiau“, o šūkio autorius „Gintarinė vaistinė“. Norėčiau jūsų nuoširdžiai paprašyti, jog tie, kurie tikite šiuo šūkiu parašytumėte komentarą apačioje. Komunikacijos klaida yra ta, jog žadama tai, kuo žmonės tikrai nepatikės. Ir tas jau aišku iš anksto, to net nereikia tikrinti. Pensininkai, kurie sudaro nemažą dalį vaistinės klientų ko gero jau yra labiausiai užsigrūdinusi, skeptiška ir jokiais pažadais nebetikinti visuomenės dalis. Jei jie kuo dar ir pasitiki tai tik savo pažįstamomis vaistininkėmis, taip pat jie turėdami laiko apeina visas aplinkines vaistines, palygina kainas ir patys kuo puikiausiai žino, kur jie „išleidžia mažiau“, o kur daugiau.
Visi likę pakankamai gerai žino apie nešvariąją farmacijos verslo pusę, apie taip kaip buvo išstumti iš rinkos geri, bet per pigūs, kad iš jų būtų galima uždirbti rusiški vaistai. Apie gydytojų keliones už farmacininkų pinigus į viduržemio jūros šalis. Apie vaistus kurie negydo, o tik imituoja gydymą, apie kartelinius tinklų susitarimus ir t.t.
Tad bet koks bandymas imituoti intymesnį santykį ir rūpestį pirkėju, tik šypseną kelia. Kaip buvo prieita iki tokio šūkio? Įmonės vadovybė greičiausiai, jog sau „išsigrynino“, jog jie turi komunikuoti rūpestingumą, atidumą, paslaugumą ir žemą kainą (beje, žemą kainą Lietuvoje stengiasi komunikuoti 9 įmonės iš 10). Tad marketingo skyriui ar reklamos agentūrai buvo pavesta užduotis, kaip tai išspręsti kūrybiškai. Šūkio sukūrimas yra kūrybinė veikla, nes įmonės strategiją reikia iškomunikuoti per vaizdą, tekstą, radiją, televiziją, spaudą ir lankstinukus. Šiuo atveju nesigilinsime į pačią marketingo strategiją, nes tada reikėtų peržvelgti visų konkurentų komunikaciją ir padaryti dar daugelį kitų dalykų. Panagrinėsime kūrybinį sprendimą, t.y. šūkį.
Esmė yra ta, jog neina viename sakinyje, vienoje frazėje iškomunikuoti ir pigumo, ir rūpesčio klientu, nes tie dalykai iš esmės tarpusavyje nedera. Žinoma, galima išleisti tokį dirbtinį hibridą „rūpite daugiau – išleidžiate mažiau“, tačiau net skaitant liežuvis veliasi ir tokio šūkio net nesinori pakartotinai skaityti. Žodis „rūpestingas“ iš esmės neturi nieko bendro su komercija, pinigais ir pigumu. Rūpestingumas, tai elgesys, nieko neprašant mainais, o jei yra sakoma, „mes pasirūpinsime, bet būtų gerai jei mūsų pigių vaistukų nupirktumėte“, tokį „rūpestingumą“ (pa)sąmonė iškart atmeta. Dėl šios priežasties tokiu šūkiu mes nei sekundę nepatikime, jis taip ir lieka stovėti už vartų nepatekęs mūsų atmintin, nes mes nenorime santykių iš išskaičiavimo.
Geras šūkis gaunasi jei bandoma iškomunikuoti vieną dalyką. Geras pavyzdys „Gintarinei vaistinei“ kaip galima iškomunikuoti draugiškumą, intymumą būtų RIMI kažkada naudotas šūkis „Visur gerai – RIMI geriausia“. Vos tik perskaitai tokį šūkį mintyse susilieja namai ir RIMI parduotuvė. Šūkis neišvengiamai veda į šias asociacijas ir emocinį pojūtį. Žinoma, šūkis buvo naudotas metus ar du, nes lietuviams draugiškumo ir rūpesčio nereikia, lietuviams reikia mažų kainų. Todėl beveik visi šūkiai sukasi aplink mažas kainas. Jei taip jau atsitiko, jog reikia komunikuoti ir rūpestį, ir mažą kainą, galima rasti kitokius kūrybinius sprendimus, o ne bandyti du visiškai skirtingus dalykus sugrūsti į vieną sakinį.
Papraščiausias sprendimas rodyti dvi skirtingas reklamas, vienoje akcentuojant santykį su klientu ir rūpestį, kitoje akcentuojant kainas. Vietoje to, kad rodyti reklaminį klipą 100 kartų, galima parodyti 2 klipus po 50 kartų. Kitas variantas iš rūpesčio ir pigumo pasirinkti vieną kaip labiau prioritetinį ir akcentuoti labiau, o kitą iškomunikuoti netiesiogiai. Sprendžiat iš to, jog dabar internetinėje svetainėje šalia logotipo paliktas tik žodis „Rūpestinga“ taip ir buvo padaryta.
Taigi, dar šiek tiek apie tai ar tikrai misija neįmanoma sugalvoti šūkį kur viename sakinyje iškomunikuotume ir pigumą, ir kažkokį ryšį su klientu. Mano sugalvotas variantas: „Gintarinėje vaistinėje – tavo draugai išleidžia mažiau“. Tačiau šio šūkio trūkumas yra tas, jog labai susiauriname savo auditoriją, nes draugų pasaulyje gyvena jaunimas, vyresni gyvena šeimos, kaimynų ir kolegų pasaulyje, o dar vyresni gyvena su tuo kas liko. Tačiau visų į vieną šūkį nesudėsi „Gintarinėje vaistinėje – tavo draugai, giminės, kaimynai ir kolegos išleidžia mažiau“. Šis šūkis, manau, jog puikiai tiktų į jaunimą orientuotam verslui. Gal kokiai jaunimo kavinei ar valgyklai „Kavinėje XXX – tavo draugai išleidžia mažiau“. Žinoma, šūkis į kūrybines aukštumas nepretenduoja, gal net kažkas panašų ir vartoja. Pridėtinės vertės šis šūkis nekuria, tad realiai ar ji naudotumėte ar ne, jokio skirtumo nėra. Jei reiktų vertinti šūkio kūrybingumą, tai būtų 0 balų, skambumą ir įsimenamumą – 3 balai, o atitikimas verslo specifikai – 3 balų. Tačiau apie jį pakalbėjome kaip apie pavyzdį, jog pigumą ir draugiškumą šūkyje suderinti galima. Tačiau visvien dar nesugalvoju, kaip galima būtų suderinti žodžius „rūpestingumas“ ir „pigumas“.
Geras šūkis yra “Pigu, kai perkame kartu“, kurį naudoja vienas grupinio apsipirkimo portalas. Gal iš pirmo žvilgsnio skamba banalokai, bet šūkis turi sąskambį, yra lengvai įsimenamas ir labai gerai atspinti verslo specifiką. Jei reiktų vertinti šūkio kūrybingumą, tai būtų 0 balų, skambumą ir įsimenamumą – 8 balai, o atitikimas verslo specifikai – 10 balų.
Šūkis „Rūpite labiau – išleidžiate mažiau“ yra bendrinis ir tinka daugeliui:
Čili. Rūpite labiau – išleidžiate mažiau.
Danutės kirpykla. Rūpite labiau – išleidžiate mažiau.
SPA centras. Rūpite labiau – išleidžiate mažiau.
Impuls. Rūpite labiau – išleidžiate mažiau.
Kosto taksi. Rūpite labiau – išleidžiate mažiau.
ir t.t.
Išvados – nesistenkite sudėti visko į vieną sakinį. Ar to norite ar ne, visvien anksčiau ar vėliau reikės pasirinkti prioritetą ir komunikuoti kažkokį vieną dalyką.
Aivaras Pranarauskas
Besidomintiems pardavimais, reklama, marketingu. Jei norite gauti specializuotus naujienlaiškius įveskite savo el.pašto adresą čia.
{FacileForms : creative, 1, 0}
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.