
|
Ar nedarote SOLO klaidų?
Šiandien apie savotišką komunikacinį kuriozą. Kelis kartus televizoriuje šmėstelėjo SOLO reklama. Tačiau pagrindinis klausimas man liko taip ir neatsakytas. KAS YRA TAS SOLO? Ar tai parduotuvė, ar automobilių servisas, ar kavinė? Reklamoje kaip ir 95 procentais panašių atvejų yra rodomi laimingi žmonės išeinantys su didžiuliais pirkinių maišais. Tai leidžia daryti prielaidą, jog reklamuojama parduotuvė. Tačiau ar tai rūbų, maisto, buities reikmenų, baldų parduotuvė? Šūkis, taip pat jokios informacijos nesuteikia: ”SOLO – geresniam gyvenimui”. Tai toks šūkis, kuris tinka visoms gyvenimo situacijoms ir bet kokiam verslui. Įdėmiai paskaitykite:
Success.lt – geresniam gyvenimui
Statoil – geresniam gyvenimiui
Maxima – geresniam gyvenimui
Nivea – geresniam gyvenimui
Plungės duona – geresniam gyvenimui
LNK – geresniam gyvenimui
Santariškių ligoninė – geresniam gyvenimui ir t.t.
Galų gale jei per balių nesugalvojate jokio tosto, galite sakyti ”už geresnį gyvenimą”.
Prašau, raskite įmonę, kuriai netiktų šis šūkis? Nors galiu lažintis, jog SOLO turi žmogų atsakingą už marketingą, vyko ilgos diskusijos, kokį šūkį pasirinkti, galbūt buvo pasitelkta netgi reklamos agentūra ir po mėnesio ilgų ir alinančių analizių, kūrybos, apklausų ir marketingo vadovėlių skaitymo buvo pasirinktas šis įmonės vertybes ir strategiją atitinkantis šūkis, kurio absoliučiai niekas neprisimins ir kuris nekuria jokios pridėtinės vertės. Lygiai taip pat ”sėkmingai” buvo galima pasirinkti šūkius:
”SOLO – geresniam rytojui/šiandienai”,
”SOLO – laimingesniai šeimai”,
”SOLO – mums rūpi kokybė”,
”SOLO – patogu apsipirkti”,
”SOLO – teisingas pasirinkimas” ir t.t.
Visus šiuos šūkius dėkite prie anksčiau paminėtų įmonių ir pamatysite, jog 9 atvejais iš 10 visi šūkiai tinka ir ten. Kokia būtų išvada? Jei neturite gero šūkio, tada naudokite tik įmonės pavadinimą. Geriau jokio šūkio, nei kuris iš anksčiau išvardintųjų. Jei pavadinimas yra angliškas ar nenusakantis įmonės veiklos, tada šalia pavadinimo naudokite paaiškinimą, kuo užsiima Jūsų verslas. Gerą šūkį sugalvoti nėra lengva, tokį kuris atitiktų įmonės specifiką, pabrėžtų jos pozicionavimą ir tuo pačiu skambėtų naujai, patraukliai, įsimenamai.
Šiokios tokios išimtys galioja internetiniam verslui, nes atėjus į internetinį puslapį, net jei ir pavadinimas nenusako įmonės veiklos, galima tai greitai sužinoti ir suprasite ar ši įmonė pardavinėja buitinę techniką ar teikia teisines konsultacijas. Tačiau televizijoje rodyti naują prekinį ženklą be jokio paaiškinimo apie įmonės veiklą – didelė prabanga.
Reklamą mačiau kelis kartus, labai tikėtina, jog reklamą rodė daugiau kartų. Turint omenyje, kiek kainuoja reklama televizijoje buvo sumokėta minimum 5000 lt, gal 10 000 lt ar net daugiau. O nauda? Jokios, nes nebuvo net pasakyta ką ta parduotuvė parduoda. Tol kol nežinau, kuo parduotuvė prekiauja labai labai maži šansai, jog į tą parduotuvę užsuksiu. Nesakau, jog jie padarė kažką labai neteisingo, sakau, jog pinigai buvo išmesti į balą ir tiek. Jie iškomunikavo savo pavadinimą, na ir kas? Aš galiu garsiai atsistojęs šaukti, jog ”mano vardas – Aivaras”, galiu rodyti savo veidą reklamoje ir sakyti ”Aivaras – geresniam gyvenimui”,o kas Jums iš to?
Žinomumas pats savaime pardavimų negeneruoja. Tai, kad aš žinau, jog tokia parduotuvė yra, dar nereiškia, jog aš ten noriu užeiti. Visų pirma tas noras ir atsirasti negali, kol nežinau, kuo parduotuvė prekiauja. Jei aš ieškau baldų ir žinau, jog SOLO prekiauja baldais tik tada gali atsirasti mintis, jog ten reiktų užsukti. Vienintelis lankytojas tai tik pro šoną einantis smalsuolis, kuris rizikuoja prarasti tik 5 minutes ir užsuka susipažinti su nauja parduotuve. Ko gero tokie smalsuoliai ir yra šiuo metu pagrindiniai lankytojai.
Tačiau neskubėkime įmonės per daug kritikuoti. Jei tai dukterinė ar franšizinė užsienyje veikiančio verslo įmonė, labai tikėtina, jog jiems nori nenori teko daryti ”copy – paste” ir adaptuoti logotipą, šūkį išversti į lietuvių kalbą. Jei yra taip, tai prognozė, jog laukia daug nuobodžios, šimtą kartų matytos reklamos, lankstinukų su laiminga šeima ir top pasiūlymais pašto dėžutėse su antraštėmis ”totalinis išpardavimas”, ”atominė akcija”, ”šeimos savaitgalis”, ”neįtikėtinas vasaros išpardavimas” , ”sandėlių valymas” ir t.t.
Antras variantas įmonė įsivaizdavo, jog jie daro įvaizdinę reklaminę kompaniją, tiesiog tam, kad prisistatyti, parodyti, jog jie JAU YRA. Po to turėtų sekti specialių promo pasiūlymų reklamos, išpardavimų reklamos ir t.t. Tačiau taip buvo daroma prieš 10 metų ir anksčiau. Tada gal ir buvo galima tikėtis, jog kažkas atkreips dėmesį. Galbūt įmonė tiesiog tikėjosi, jog investuoja į žinomumo didinimą. Kaip dažniausiai atsitinka tokiais atvejais geresnei komunikacijai paruošti pritrūko laiko ir idėjų, tad pradžiai buvo pasirinktas saugus, standartinis kelias, tikintis, jog vėliau atsiras laiko geriau padirbėti ties marketingu. Mielai pasiūlyčiau keletą šūkių, gal net ir marketingo strategijos atraminių punktų, tačiau taip ir nežinau, kuo užsiima įmonė. Nes iš šiandieninės komunikacijos suprantu tik tiek, jog jie pardavinėja ”geresnį gyvenimą”.
Aivaras Pranarauskas
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.