
|
Darbuotojų reakcijos į pokyčius pagal Colin Brett
Prieš kelias savaites "North European Coaching Association" kvietimu (www.neca.lt) Vilniuje viešėjo ir dviejų dienų seminarą vadovams vedė žymus coaching treneris iš Airijos Colin Brett. Pietų Afrikos Nacionalines Pajėgos, Airijos Tipperary regiono Verslo plėtros institutas, D.Britanijos Bristol-Meyers Squibb, Munich Reinsurance Company, – tai tik keletas iš daugelio šalių skirtingų organizacijų, kurių vadovams Colin Brett padėjo sėkmingai susidoroti su dabartiniais iššūkiais.
Kaip sėkmingai įmonėje įdiegti reikalingus pokyčius?
Pirmasis žmogus, kuris suvokia, jog rinka keičiasi yra vadovas. taip pat jis pirmasis supranta, kai išorinės sąlygos keičiasi, reikia keistis ir viduje. Dauguma šių pokyčių nėra malonūs darbuotojams, nes tai dažniausiai yra darbo vietų mažinimas, išlaidų mažinimas, veiklos efektyvumo didinimas, persiorentavimas į kitas veiklas ir t.t. Kaip vadovo sumanytus pokyčius įmonės darbuotojams sklandžiai pristatyti, juos įgyvendinti ir sulaukti darbuotojų palaikymo? Tai buvo viena vertingiausių ir praktiškiausių seminaro dalių. Colin Brett išskyrė 4 esmines darbuotojų reakcijas į pokyčius. Kiekviena reakcija turi savo pliusus, minusus ir elgesio modelį, kuris rekomenduojamas vadovui.
1. Pyktis.
Ką daryti kai darbuotojas pyksta? Šios situacijos minusas yra tas, jog pykstantis darbuotojas skleidžia aplink save neigiamą energiją, apkalbas, trukdo aplinkinių darbui, užkrečia savo neigiamomis mintimis kitus.
Situacijos pliusas yra tas, jog darbuotojas kalba. Jis nelaiko pykčio, jei jis kalba mes galime sužinoti viską ikismulkmenų, kuo jis yra nepatenkintas. Kaip elgtis? Reikėtų jį išklausyti. Tai geriausias galimas jūsų veiksmas reaguojant į pyktį.
2. Pasimetimas.
Pokyčiai įmonėje gali išprovuokuoti darbuotojų pasimetimą. Šios situacijos minusai: pasimetę žmonės pradeda blaškytis, sumažėja darbingumas, pradeda daryti daug klaidų, niekas nieko nebežino. Kyla sumaištis. Pasimetimas yra tarpinė būsena tarp senosios darbo aplinkos ir naujosios.
Tokia situacija turi savų pliusų. Darbuotojai nori išsiaiskinti daugelį klausimų, daug klausinėja, gilinasi į detales, tampa smalsesni, stengiasi įgyti naujų įgūdžių. Kaip elgtis? Atsakyti į visus kylančius klausimus, kuo išsamiau ir giliau paaiškinti įmonės veiklos mechanizmą. Taip pat reikėtų parodyti perspektyvinį, esamos situacijos vaizdą nutiesiant tiltus nuo to, kas buvo į tai, kas bus, tam, kad nepasirodytų, jog ši tarpinė būsena bus amžinai.
3. Atsitraukimas.
Šios reakcijos minusas – darbuotojo atsitraukdamas ir atsiribojimas nuo visų. Tuomet jis nenoriai dirba, užsisklendžia savyje. Praranda motyvaciją siekti geresnių rezultatų, mažėja pasitikėjimas savimi ir kolegomis.
Pliusas- darbuotojas randa laiko ramiai viską apgalvoti, susivokti savyje. Vadovui reikėtų suprasti jo reakciją ir duoti laiko apmąstymams. Nedaryti jokio spaudimo, nerodyti, jog jo atsitraukimas yra vertinamas neigiamai. Svarbu darbuotojui parodyti, jog jis saugus, kad gali pasikalbėti apie tai, kas jam aktualu. Galima paklausti, kokias išvadas jis padarė, apie tai padiskutuoti.
4. Išgyvenimas dėl ateities neapibrėžtumo.
Kokius minusus atneša ši situacija? Pagrindinis jų – išgyvendamas dėl neaiškios ateities, darbuotojas intensyviai prieštarauja. Miglotas ateities vaizdas sukelia nesaugumo jausmą, jis pradeda galvoti apie kitą saugesnį darbą. Bando surasti malonius prisiminimus sukeliantį momentą iš praeities, kuris padėtų jaustis geriau.
Šios reakcijos pliusas yra tai, jog žvelgdamas į praeitį darbuotojas prisimena tai, kas buvo gera. Išgyvena su tuo susijusias teigiamas emocijas, kurios jį palaiko ir mažina nesaugumo baimę.
Kaip elgtis šioje situacijoje? Naudinga būtų lyginti praeitį, kuri darbuotojui tokia svarbi, su gražia ateities perspektyva. Prisiminti įvykius, kurie buvo sėkmingi tiek įmonei, tiek darbuotojui
Gali būti mišinys keletos reakcijų, tačiau dažniausiai dominuojanti yra viena. Tinkamai diagnozavus, reakcijas galima įtakoti. Šiose situacijose coaching`as gali būti naudojamas prevenciškai, kol pokyčiai įmonėje dar neprasidėjo, arba jau jiems prasidėjus, kaip įrankis padedantis tinkama linkme pasukti pokalbius su darbuotojais.
Aira Simonaitytė
success.lt
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.