Šviesios mintys padeda pabusti

Savidisciplina: valia

Skirtumas tarp sėkmingo ir nesėkmingo žmogaus nėra jėgos ar žinių stoka, bet valios trūkumas.
– Vince Lombardi

Deja, valia mūsų visuomenėje labai “suterštas” žodis. TV ekranai pilni reklamų, siūlančių neva veiksmingus pakaitalus valiai. Tai ir lieknėjimo piliulės, ir koks nevykęs treniruoklis. Dažnai šių pakaitalų poveikis labai trumpalaikis – bet pardavėjų tas negąsdina, nes jie žino, jog žmonės, kuriems trūksta valios, nesivargins gražindami nereikalingas prekes.

Priešingai nei daugelis reklamuojamų produktų, valia iš tikrųjų veikia. Tačiau tam, kad pasiektume geriausių rezultatų, iš pradžių turime suprasti, ką mūsų valia gali, o ko ne. Žmonės, teigiantys, jog valia neturi jokios galios, iš tiesų ją naudoja „atvirkščiai“.

Kas yra Valia?

Valia – tai gebėjimas nustatyti tam tikrą veiksmų planą ir pasakyti sau „Pirmyn!“. Valia sukelia galingą, tiesa, trumpalaikį įvykių paspartinimą. Nors ji gan greitai ir dingsta, bet protingai ją naudodami, galime įgauti norimą pagreitį ir įveikti pasipriešinimą. Valia sutelkia mūsų jėgas. Mes sukaupiame visas savo jėgas ir išsiveržiame gerokai į priekį, mes puolame strategiškai silpniausius savo problemų taškus, susikurdami sau pakankamai erdvės juos susitvarkyti.

Valios pritaikymą sudaro trys žingsniai:

1. Taikinio pasirinkimas
2. Plano sūkurimas
3. Plano įvykdymas

Turėdami valios, galime šiek tiek užtrukti rinkdamiesi taikinį ir planuodami, tačiau šį planą vykdydami turime veikti greitai ir efektyviai. Nepatartina bandyti susidoroti su savo problemomis naudojantis valios galimybėmis nesaikingai. Taip jau yra, kad naudojantis valia per ilgai, mes ją prarandame. Valia reikalauja tam tikro energijos impulso, kuris yra laikinas.

Pavyzdys

Pavyzdys mums padės geriau suprasti, kaip teisingai naudotis valia. Tarkime, kad mūsų taikynis – numesti dvidešimt kilogramų. Šiam tikslui pasiekti bandote laikytis dietos. Tai reikalauja valios ir mums gerai sekasi pirmą savaitę. Tačiau po kelių savaičių, kaip dažnai būna, mes vėl grįžtame prie senų valgymo įpročių ir mūsų sunkiai numestas svoris vėl priauga. Tuomet mes išbandote kitas dietas, bet ir šiuo atveju rezultatas nesikeičia, mums tiesiog nepavyksta išlaikyti progreso pakankamai ilgą laiką.

Tokia situacija yra tradicinė, nesvarbu, ar bandoma laikytis dietos, ar kito režimo. O taip nutinka dėl to, kad valia yra laikina. Ji skirta trumpo nuotolio bėgimams, ne maratonams. Valia reikalauja didelės koncentracijos, o tai – labai vargina. Bet kuriuo momentu kažkas vis tiek pakiša koją, ir, kaip su dietos laikymosi pavyzdžiu, visas režimas sugriūna.

O dabar apie būdą, kaip pasitelkiant valios jėgas pasiekti tą patį tikslą. Visų pirma, turime patikėti, jog trumpam galime prisiversti paspartinti savo ritmą. Tuomet trumpalaikę valios jėgą verta panaudoti siekiant pakeisti savo aplinką taip, kad vėliau, kai valia jau bus išsekusi, mes galėtume lengviau išlaikyti balansą. Tad atsisėskime ir susikurkime planą. Tai neatims iš mūsų daug jėgų, tuo labiau, kad planuoti galime ilgą laiką.

Pasižymėkime visas įmanomas situacijas, su kuriomis mums reikės susidoroti, kad turėtume šansų pasiekti tikslą. Visų pirma, iš virtuvės turi būti pašalintas visas greitasis maistas, taip pat viskas, kuo mes mėgstate persivalgyti. Turėsime savo meniu pakeisti į vaisius, daržoves ar pan. Be to, mes žinome, kad grižę namo alkani, užsinorėsime greitai kažko pavalgyti. Didelė tikimybė, kad tuo metu nieko nebus paruošta, ir mes vėl grįšime prie greitojo maisto. Kad šito išvengtume, būtų protinga iš anksto pasiruošti maisto atsargų. Šiame etape dar reikia pasidaryti ir valgymo tvarkaraštį, kurį protinga pasikabinti ant šaldytuvo. Dabar mes jau turite susikūrę tikslo pasiekimo planą.

Tuomet ateina laikas veikti – greitai ir efektyviai. Atsikratykime viso nesveiko maisto. Įsigykime sveiko maisto, naują receptų knygą ir liemens matuoklį. Pasidarykime svorio metimo progreso lentelę ir maitnimosi tvarkaraštį. Pasigaminkime maisto savaitei į priekį. Dienos pabaigoje savo valią mes jau būsite išnaudoję. Jūs turbūt pasakysite, kad va, situacija ir vėl kartojasi ir mūsų svorio metimo tikslas nebus pasiektas. Tačiau yra skirtumas – savo valią mes būsime išnaudoję ne sulieknėjimui, bet palankių sąlygų susidarymui, kurios savo ruožtu žymiai palengvins dietos laikymąsi. Atsibudę kitą dieną pastebėsite, jog mūsų aplinka pasikeitė. Mūsų šaldytuvas bus pilnas jau pagaminto ir sveiko maisto, nelikę jokių greitojo maisto pėdsakų, esame susipažinę su svorio metimo programa. Turime nustatytas apsipirkimo, gaminimo ir maitinimosi programas. Žinoma, šiek tiek pastangų dietos laikymuisi mums prireiks, tačiau mes būsite pakankamai pakeitę aplinką, ir dietos laikymasis bus daug lengvesnis.

Taigi, nesinaudokime valios galiomis siekdami tiesiogiai susidoroti su didžiausiomis problemomis. Valią naudokime aplinkai pakeisti, o po to tiesiog pripratinkime save prie jau įvykusių pokyčių. Tegu tai tampa mūsų įpročiu, nes įprotis – vienas geriausiu būdų sutaupyti valios jėgų siekiant savojo tikslo.

Pagal StevePavlina.com

Parašykite komentarą